Trevligheter!

-Sverige är tillbaka, tillbaka i mästerskap. UNTEBART!!! Till sommarn smäller det!

- Vi har tränat idag, ett utav 3 pass denna veckan (det är ju semster) , ingen mening att vila här inte!

Igår var jag i Hovmantorp och kollade på b-lags innebandy, jag vet att det inte låter speciellt glamoröst men jag har i alla fall en sak att förtälja kring denna match.

I hemmalaget Hovmantorp finns det en "enarmad" kille. Född 1996, hans ena arm innehar ingen hand. (endast en stump)
Hur fantastiskt är inte det? Tänk på att en del har svårt att hålla i klubban trots att de har två händer.
I detta fall är det en hand och en liten stump.
Jag blev rörd i hela kroppen när jag såg honom spela.

Och han spelar ju inte bara för att spela heller, han satsar hårt. För ett tag sen var han på sista uttagningen till Smålandslaget i Jönköping, hur uttagningen gick vet jag inte, men det är en stor vinst att "bara" ha kommit dit!
Som ni förstår är det klass på grabben!
Återigen, UNTEBART!!!

Nu ska jag nog lägga mig, börjar tidigt imon!!

Sänder en tanke till Jalo och Raz, hoppas de har det bra i AMERIKAT!!!

Paaaaaa återseende// Empo

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0