Katastrof bloggande, nån annan tar över??

Här inunder kommer det att läggas fram en intervju, ingen mindre än med huvudpersonen själv (empo). Han har bloggat så himla illa på sista tiden, så man får ta tillfälle i akt att intervjua honom för att det ska bli någon fart på denna sidan!!

Intervju:

-Hallå där Empo, hur bara är läget egentligen?

- Tackar som frågar, det är under all möjlig kontroll faktiskt!

- Så bra, jag har tänkt att ställa lite frågor gällande dig som person och som spelare, är du tillfreds med det?

- Helt okej för mig, bara skjut!!

- Härligt, då kör vi! Fråga ett, hur skulle du beskriva dig själv som person?

- Jag är väl som Markku Ahonen beskrivit oss bloggare relativt utåtriktad, tycker om att umgås med människor och har det verbala som största vapen! Gillar sport i alla former, helst där en boll är inblandad!

- Okej, du har en glappkäft med andra ord?

- Kalla det var du vill, talför skulle jag säga ;)

- Om man ska beskriva dig som fotbollsspelare, hur gör man det lättast?

- Sånt är alltid svårt, jag gillar inte att bedöma mig själv, det är upp till andra och göra. Men jag kan trixa till mer än 5 och har väl hyfsad stöt på bollen. Relativt snabb är man väl också.

- Oj, helt plötsligt blev han lite förtegen? Aja, nästa fråga, vem är den snyggaste fotbollsspelaren som du känner dig vid?

- Förtegen och förtegen, aningen dumma frågor kanske ;), den frågan är och kommer att vara den enklaste under denna intervju (tror jag), självklart lyder svaret på den frågan namnet Sanna Svensson!!

- Det var min föraning, i och med det kommer jag utsökt att tänka på damfotboll. Hur ligger det till med kärleken till den egentligen?

- Ha, här kan man bli hängd, fröken Svensson läser ju ibland! ;) Faktum är att det tar sig faktiskt, jag har ju ett favorit damlag i Öster klart. Jag tycker nog att det är rätt trevligt faktiskt, ett par koppar kaffe och många mål. Där har du en perfekt dammatch, eller vilken match som helst kanske?

- Väntat svar trots allt! ;), Hur ser du på Nybro IF 2011?

- Nybro IF ser bra ut, både utseendemässigt och på planen, vi började lite halvknackigt men tog tag i det rätt bra nu i slutet på våren. På de 5 sista matcherna lyckades vi stå som segrare 4 utav dem. Vilket får ses som ett gott resultat tycker jag. Man får inte glömma bort att vi tappade mycket folk tills iår, plus att dem vi värvade har slutat. Så det är godkänt så här långt!!

- Det blir mycket snack rörande fotboll, men det är väl det som är större delen utav ditt liv?

- Ja det kan man säga, Nära och kära och fotboll det är den bästa kombinationen det!!

- Hur ser en vanlig dag ut för dig?

- Är det vanlig vardag så jobbar jag på skola och tränar på kvällen. Är det helg lirar jag förmodligen en match och sen är jag nog åskådare på ett par.

- Du är känd/ökänd för ditt smeknamn Empo, hur uppkom det egentligen?

- Haha, det var en storbonde från Bro som kom på det, Oscar Carlsson, han spelade i Nybro under mitt första år i klubben. Han satt ner och duschade skall tilläggas!! =)

- Där ser man, då har vi tagit fasta på det. Vem är den bästa spelaren du har spelat med?

- Det är många det, svårt att bedöma också. Folk är bra på olika saker, men nån som har varit bra både för mig och min utveckling och så även på planen så är det Daniel Holm, han var lätt och spela jämte, visst är han lite gnällig men det är sånt man får ta ;) Sen har jag ju haft förmånen att vara uppe i Falkenberg några gånger under året, där har man lirat med ett par bra spelare.

- Just det ja, Falkenberg? Hur känns det?

- Det är alltid roligt med uppvaktning, i alla dess former, från julafton till fotbollsplanen! Kort sagt!

- Vad händer inom det närmaste?`

- Jag börjar snart jobba igen, det ska bli härligt med lite vanlig vardag måste jag säga!! Sen drar höstsäsongen igång nästa helg, så det känns gott som fasen. Rydaholm borta, det blir tufft direkt!

- Jag tänker snart avrunda, men först ska jag ställa 7 snabba, är det okej?

- Ja det ska det väl kunna vara!!

7 snabba:

Barometern
-Östran?
Lessebo-Vilket annat ställe som helst i världen?
Sommar-Vinter?
Zlatan-Ronaldo?
Jul-Födelsedag?
Sätta mål-Förhindra mål?
Damfotboll-Herrfotboll?

- Jag tackar för detta och säger som du brukar göra, paaaaa återseende!!

- Tack själv! Paaaaa återseende// Empo
/ Undertacknad, hemlig!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0