Tillbaka

Efter ett par dagars skrivkramp. Men så är det ibland, att vila fingrarna kan göra gott. Så man får lite kvalitét på inläggen. Man kan ju bli ganska tjatig annars.

Vad har då hänt sen vi stöttes på sist? Tja en hel del som Alf Robertsson säger i soldaten och kortleken.
utebliven vistelse i FFF, men glädjande är att de vill se mig igen. Mer info om det kommer senare!
Var i malmö och spanade på semin i handboll, oerhörd stämning på läktarn. Dock blev det ju förlust, men inramningen var ngt av de pampigaste jag har varit med om i idrottssammanhang.
Det var fredagen det.
Lördagen, vi var kvar i malmö en stund, hos morsans moster. Men efter en stund orkar man ju inte lyssna på deras bräkande så vi åkte hem. Lördagskvällen tillbringades i eboda, denna metropol?? Eller hur!!!!

Söndagen kom och den gick ungefär lika fort.
Tog mitt pick och pack och åkte till Tipshallen för lite fotbollsskådning. (årydscupen) En del lag riktigt bra, andra mindre bra. Agerade även lite flyttkarl under eftermiddagen, men det var ändå sparsamt. Det gäller och ta det försiktigt.

Österdam var i Kristianstad under gårdagen å skulle spela match, en match som uteblev! Anledning? Tja, det var ingen som tog dem i hand och visade dem vart de skulle byta om. Lokalerna som de skulle vistas i hade tydligen någon vattenskada. Kristianstadsdamerna kom inrullandes 15 min innan matchstart. Öster valde att ta bussen hem och visade att detta inte var något man accepterade.
Personligen tycker jag faktiskt att man skulle varit kvar å lirat matchen. Man missar ett bra motstånd. De kunde i stället ha klagat i efterhand? Men vad vet jag, då kanske det inte hade blivit samma effekt? Undra om de blir nån effekt? Aja, det var söndagen.
Förresten, Växjö BK, Vetlanda FF, Rydaholm GoIF och Östers IF avancerade till semi i Årydscupen.

Måndagen är här och nu sitter jag på dess sista timmar och ritar ner nåt som skall sammanfatta min helg. Och det har jag ju faktiskt gjort nu. Ska väl berätta lite om måndagen med. Vi har tränat idag, jag deltog i vissa övningar och det kändes bra faktiskt.
Man saknar Robban lite nu när han är på semster. Men på onsdag kommer han hem.
När vi skulle åka hem från träningen blev det lite strul!!
Gits hade lagt bilnyckeln i fickan och lagt byxorna i tvätten. Ja ni fattar själva, nyckeln hamnade i tvättmaskinen.
Men som tur har vi alltiallo Festim! Denna gigant som klara allt han tar för sig att göra. Han lyckades trycka på off knappen och leta upp nyckeln ibland all tvätt.
Stort, mycket stort!!
Nu ska jag ringa morsan å delge henne en lägesrapport!! Standard. Jag säger som jag brukar, något som även andra har tagit efter i diverse bloggar.........

Paaaaaaa återseende// Empo


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0