Inställd match

Då blev det i stället en heldag i tipshallen. Jag och mini var på plats och beskådade en del matcher.
Först ut var andra halvlek på Öster-tipselit-Moheda. Här blev slutresultatet 1-0. Det var Öster som förde (åtminstone andra) spelet som de ville, många fina kombinationer och det var bara ytterligare mål som saknades.
Match nr 2 var den match på förhand jag hade bestämt mig för att se. Österdam-Växjö Norra p17. Här slutade matchen 1-1. Jag vet faktiskt inte vad jag ska säga. Öster är så jävla mycket bättre egentligen, de tänker fotboll och agerar därefter. Det som är det lilla kruxet är att killarna är strakare och snabbare (inte alla) och den faktorn gör att de hänger med i matchen. För fy f*n så dåliga, eller vad ska man kalla det utan att låta orförskämd?
Ett p17 lag som inte hade många rätt, åtminstone inte idag. Det var så överladdade på något vis så att de glömde och spela och när de märkte att damerna faktiskt var rätt så bra så sketdiibyx (sket i byxan).
Öster helt klart bättre!!!

Jag hade tänkt att åka hem efter denna matchen, men jag kunde verkligen inte göra det. Jag var tvungen att se någon "bra" fotboll innan dagen var slut. Och vilken tur jag/vi hade, Lammhult skulle möta Räppe. Tack för det. Så vi stannade och kollade en halvlek. 2-3 slutade den. Så vi fick se många mål på 45 min. En rätt bra halvlek där båda försvaren hade mer att önska. Men jag önskade ju mål och något bra, så det fick jag ju. TACK.

Nu sitter jag här och väntar på att klockan skall slå 20:00, då börjar Melodifestivalen på Svt1. Vi får se vad Lasse Stefanz kan åstadkomma denna kväll! Hoppas på ett avancemang i alla fall.

Nu säger vi....
Paaaaaa återseende// Empo

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0