Orrefors!!!

Dagens träning var förlagd i ödebygden Orrefors! En fin gympahall vackert beläget mitt i byn! Eller lite till höger menar jag, kl 7 gjorde vi avtramp på de nypolerade golvet. Å vilket golv, inte undra på att Orrefors herrlag har regerat i de flesta inomhus cuper de har medverkat i under 2000-talet. Fick svar på alla mina frågor som har legat i grott under en längre tid.
Jag har vissa personliga minnen från denna hall också, 05-06? kommer inte riktigt ihåg vilket år de var. Då var jag och de ödmjuka herrlaget där och spelade match i sm-futsal! Vinst till de ödmjuka, ngt som jag kommer ihåg att vi var väldigt nöjde med!! Undra om Gez va med då? Frågade idag, men han ville inte riktigt dra fram de ur minnet???

Träningen som sådan var kanon. Våran ödmjuke asscoach höll i den idag, mest spel! Väldigt roligt, de äldre höll väl faktiskt i taktpinnen idag, iaf efter en timma då deras kroppar hade blivit varma!
Ska också nämna att årets snyggaste mål gjordes ikväll, dock nämner jag inga namn här.

Efter träningen var det dags för den årliga julgransjakten. I en halv meter snö plumsade jag å min vän Robert (alias: Burra) i hopp om att hitta 2 st fin fina granar. I skrivande stund sitter jag fortfarande med raggsockar och långkalsonger.
Vi fann 2 st också, inga problem. Ett par älgar träffade vi på med, de var inte så pratglade som en annan, så den vände om och löpte in ik skogen igen!
De var väl lite änsliga över hurvida Burra hade ätit eller ej, då vi parkerade bilen precis vid en utfodringsplats. Det är vida känt hur mycket mat denna man kan äta!! Men som tur var hade jag redan matat Burra innan vi åkte.
Så nu är de bara fram med pyntet å upp med dem! Men de får vänta tills imon!

Nu blir de sängen. Paaa återseende // Empo

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0