Nybrobilen ett sant unikum!

Sammafattning av dagen!
Jobb på skolan idag, hårt som fan (alla lika gamla som Adnan, så ni fattar! )
Efter skolan va de lite käk, sen kom Robban å hämtade mig med våran fantastiska bil. (så långt allt bra!)
Träning kl 5 i vanlig ordning, idag i OG hallen som omväxling. Skönt med tanke på kylan. Väl på träningen var allt som vanligt, mkt styrkegymnastik och mkt spel! Väldigt skön träning, kändes fint i kroppen!
Tillbaka på vickan möts vi upp av Philip, damhandbollsfanet =) Han hade kört inne idag med, undrar varför??

En som var tillbaka på träningen idag var Festim, otroligt kul å se honom igen! Hans ödmjukhet genomsyrade hela träningen och han fick oss att inte tumma på någonting! Kul Festim!!!
Åter till vickan: Vad hände där? Ja, vi duschade och såg till så att Vladan och Jakob blev rena bakom öronen och vi lyckades med detta även denna fredagen. (Tackbrev från deras föräldrar har dimpt ner i lådan)
Sånt är uppskattat när vi ställer upp för grabbarna! Vi kommer fortsätta så framöver!

Sen var de dags att åka hem! Allt lugnt så långt! Jag fick för mig å köra hem idag, avlasta Robban lite han kör ju nästan jämt!
Ungefär 5 km utanför Nybro händer ngt som jag aldrig tidigare upplevt, (varken i köket eller i bilen) våran fantastiska bil börjar att koka! HERREGUD Å HELVETE!!! Vad gör vi, jo vi får svänga in på en avtagsväg och stänga av bilen. Öppnar huven å där kokar de som aldrig förr!
Jaha, vi är strandsatta mitt ute i båleskogen, med en sportchef halvvägs till Öland å en asstränare med sjukt barn!
Många telefonsamtal senare så har vi kommit fram till att vi ska bli hämtade av Dave, å eventuellt bli körda till Lessebo. Samtidigt har vi en tanke att hinna med tåget som går 20:14 från Nybro! Dave kommer å plockar upp oss 20:04. Då har vi inte bestämt hur vi ska göra, påföljd av detta är att Robbans farsa ska hämta honom å ta med honom hem till Nybbet. Dave kommer först å väl i bilen bestämmer sig Gits å jag att vi tar tåget. Nåt som vi inte tänker är ju att då kan ju Robban åka in med oss, men vi är ju inga snilleblixtrar nån av oss. Kommer på de när vi har rullat en bit in mot Nybro och kvar står ju Robert ;) Ajajajaj, han undrade nog va fan vi höll på med! Å de kan man ju undra. Men vi får skylla på att vi varken kunde backa eller tänka ;)

Å vi hinner med tåget Gits å ja. Fantastiskt!!!! På tåget sitter vi å pratar om diverse teknik å elskåp som Gits har skapat nu under sin tid på skolan! Oerhört lärorikt, satt å lyssnade med vida öron.
20:45 är jag tillbaka i paradiset (Lessebo). Farsan är på plats å hämtar lille sonen, ilfart upp till sporthallen och spelar 3:e perioden med innebandylaget, förlust med 3-14 bara! 
 Å nu sitter man här å försöker skapa nån text å dessutom en bra, hur jävla lätt är de?
Stått 30-40 min ute i kylan å tågresa på de å till slut en period innebandy. Men jag är som Tony Rickardsson, inte bitter dvs.

En bättre sammanfattning kommer kanske imon med lite bilder på vårat vrålåk och lite annat smått å gott.

Skall framföra vissa tack, ett stort tack till Dave för att han hämtade oss. Ett stort tack till Robban som står ut med oss andra tröga skapelser. Å ett sista tack till mannen som sköter djungeltelegrafen! Han som även har tackat nej till spel i Växjö HK på ett ganska underligt vis, ( bad den som ringde dra åt helvete i tron om att de va någon som skojade med honom) där gick vi kanske miste om en ny Per Carlén. Mannen jag pratar om är så klart Patrik Berg, vars telefon fick gå på högvarv nu ikväll, Stort TACK!
Nu ska vi bara se om vi får se vår kära bil igen, hoppas kan man ju alltid!
Nu ska jag fan sova! Hoppas inte att jag har virrat ihop de för mkt! Bättre förklaringar kommer imon förhoppningsvis!
Vill passa på att nämna finalen i dansbandskampen imon, än är inte huset fullt. Så bara anmäl er! =)

// Empo.


Kommentarer
Postat av: Patrik Berg

Det är ju det jag alltid har sagt, du är BITTER!! Nytt intressant ämne, det finns väldigt många märken i Lessebo Sporthalls TAK efter helgens "GoIF-Mix" Vadan detta?

2010-12-11 @ 12:18:48
Postat av: Empo

Hellre att man kan ladda bössan än inte ;) En del kommer ju aldrig till skott som sagt ;)

2010-12-11 @ 19:05:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0