Empoos Hörna 1

Dags att sparka lite liv i hemsidan, här kommer det att framföras en rad olika saker. Bland annat info kring träningar, vad som egentligen händer i omklädningsrummet? Tar Martin K körkort?

Klarar Jalonen slå sitt trixrekord från förra året? (17 till antalet) De är bara en rad exempel på saker som kommer att lyftas fram här. 

Jag som kommer framföra detta är Empo, för er som inte vet vem jag är följer här en kort men väldigt nyttig beskrivning.
Empo: Född i Lessebo, kommer att dö i Lessebo. Lyckligt gift sedan några år tillbaka. Älskar dansband, försöker överföra detta intresse till övriga gruppen! (En del har börjat ta efter)

Så kan passa på att nämna finalen i dansbandskampen i helgen, Lördag kl 20:00, då är de öppet hus hemma hos mig, så ni som vill lära känna mig är hjärtligt välkomna!

Nog om mig, ska även belysa att de kommer förekomma vissa gästskribenter här i hörnan! Mer om detta senare.

 

Nu till dagens träning, vad hände där? En uppvärmning med lite styrkegymnastik, från kortlinje till kortlinje där man alltid ska springa ”endast” ner. Otroligt viktigt att man inte fuskar med detta. Efter det var de dags för lite kvadratspel, inget nämnvärt hände där. Eller förresten, Ingo hade anlänt till träningen, 20 min försenad! Ryktet gick att hans mamma hade glömt att ställa klockan så den lille pojken inte kom i tid till träningen! (säker källa!!)
Frågan är om Ingo verkligen var på träningen idag? Fysiskt kanske, men psykiskt vet jag inte. Tror bestämt att han var kvar i sängen!

Resten av träningen bestod av avslut där vi blandade och gav. Robban visade klass vid några tillfällen, Adnan var på fel sida stängslet och hämtade sina bollar som han spred. Undra om han träffade målet idag?
På tal om Adnan, en ny Nif-talang som har placerats jämte mig i omklädningsrummet. Han trivs med detta, han brukar skicka godnatt sms där han förklarar hur nöjd han är med att få sitta där.
Jag är med nöjd med detta, men handen på hjärtat så saknar jag Jörgen, mannen med stort M som jag har suttit jämte sen jag kom till Nybro. Nu mer ligger han bara i sin soffa och spelar PS3, ryktet säger att han mår bra. Och de är ju bra i och för sig, men vi som inte ser honom varje dag längre går med brustet hjärta!

 

En annan man som vi har saknat på träningen denna veckan är Festim. Vart har han tagit vägen?

Elaka tungor säger att han bojkottar Nybro pga Patrik Bergs agerande i valet av Wildcards i Lessebo Goif´s mixturnering som gick av stapeln nu i helgen. När antagningen uteblev ska Festim blivit oerhört besviken, som enda ledare i Nybros tränarstab vunnit Lessebo goifs julcup vid första tillfället han deltog räckte inte för att få medverka i denna anrika turnering. (för att vara antagen till turneringen ska man ha Lesseboanknytning). Trots att han hade detta på sitt cv räckte det dessvärre inte. Vi hoppas att Festim repar sig och tar sitt förnuft till fånga och kommer ner på fredag. Jag saknar hans ödmjukhet, även detta är ju en en form av en Lesseboanknytning, då Lessebos herrlag kallas för det ödmjuka herrlaget!
Men som sagt, Festim kom tillbaka!!!!

Detta var en inledning av Empoos Hörna, de är ungefär så här det kommer att låta så för er som vill!! Håll tillgodo.

Nu ska jag kolla på reprisen från förra veckans dansbandskamp och luta mig tillbaka å njuta med en kopp kaffe!

På återseende /// Empo.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0