Annandagscupen....

Idag har varit en händelserik dag må jag säga!
Först ringer kl 05:45, det är upp till Lessebo sporthall som gäller. Den årliga julcupen knackar på dörr´n! Jag och mitt gäng håller även detta år i cupen. Några sista förberedelser och sen va de bara att invänta de första lagen. 
Turneringen har rullat på planenligt och inga nämnvärda händelser har skett. Eller kanske, huvudgeneralen är/var sjuk och har varit sparsamt här uppe. Och så även jag själv. Jag har varit med mitt kära Nybro IF och spelat annandagscupen i Kalmar! Den spelade vi hem av bara farten, eller? nja lugnt å metodiskt iaf! En del roade över detta, andra mindre. Personligen tkr jag att de var helt lysnade!

Men de andra har skött de galant så det känns tryggt.

Nu är kl 00:45 och den första semifinalen spelas på golvet här utanför, det är Lessebo-Lessebo som möter varnadra.
i skrivande stund står de 1-1 med iaf en oväntad målskytt. Rasmus"koskit" Stensson! Det är väl bäst att avsluta här nu om resultatet ska stå sig ;)
Mkt ödmjuk publik på läktarn med, ingen mindre än Festim Paso. Anledning?? flera kanske, men en orsak är iaf att Nybro J är med och lirar. De har ödmjukt tagit sig vidare till semi de oxå. Där står Mjällby för motståndet.
Känns som en spännande uppgift, spelar de bara efter Bergs instruktioner så ska allt gå vägen!! =)

Skriver rätt långsamt, så nu är de 3-1 till Lessebo Goif lag 1.
De blir mycket julcup de närmaste dagarna! Fram till den 29 kör vi.
Kom gärna förbi å kolla.
Paaaa återseende //// Empo


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0