Varm telefon!

Helgens stora
Telefonen har gått på högvarv under helgen, flera klubbar har ringt, deras tanke har varit att locka över mig som målvakt nu när sommarfönstret öppnar.
Det har varit oerhört smickarande på alla sätt och vis, men jag har valt att tacka för visat intresse och bett dem återkomma om några år!

Dagen igår
Då var jag och bevittnade en riktig stormatch, Hovshaga AIF-Lindås/Långasjö.
Matchen slutade 2-1 till HAIF.  Haifmålen gjordes av lagets målspruta, Oscar Wikingsson. L/L mål gjordes av ingen mindre än DASK_90 eller jag menar Dan Ask.
Matchen var väl sådär, den som märkets mest var väl egentligen domaren. Han gjorde allt, från att varna spelare till att be publik förpassa sig bort från vissa ställen av planen. T.o.m förvisa några barn som lirade i närheten av planen. Hoppas att han inte tog död på all spontanidrott dessa barn hade i kroppen!
Och angående hans gester, de var som exakta och finslipade att han fick det gamla programmet Gäster med Gester att framstå som rena barnleken. Puuhhh säger jag bara!!!! Ska väl egentligen tilläggas att han hade rätt i en del han gjorde, MEN det spelar ingen roll, hela hans sätt var fel......

Idag
Lite grill med grabbarna, eller jag grillade och de åt!
Sen har vi varit och kollat på b-lags match i Hovet. Hovmantorp-Älmeboda/Nöbbele.
Matchen slutade 1-4. Dagens huvudman var som så många gånger förr Eric Svensson, med 3 mål och 1 ass gjorde han att Ä/N kunde stå som slutsegrare.
Han var inte ensam Svensson i bortalaget, han hade sina 2 bröder med sig, Anton och Henrik!
Anton huserad på mitten, medan Henrik tog plats mellan stolparna.
Båda två står för fina prestationer, Anton dominerar sitt mittfält på Gattuso manér!! 
Henrik spelar det nog ingen roll var man gör av på en fotbollsplan, han löser allt.
Det är alltså en triss i Svenssons man ska ha för att vinna fotbollsmatcher, iaf en söndag i Hovmantorp.
En riktig don7:an, o vilken klädsel.

Kaffe på matchen??
I Anna-Karins frånvaro fick hennes mellersta kliva in i kiosken och fixa lite kaffe till herr Andersson
Vad vore Hovmantorp GoIF utan Söderberg? Det var dessutom ett ljuvligt kaffe ;)
Har en idolbild från matchen, det är linjemannen som har slagit sig till ro i gräset under halvtidsvilan.

Nu ska jag ut på en löprunda!

Paaaaaaa återseende// Empo

Kommentarer
Postat av: Anna-Karin

Det va väl det jag sa? I Hovet har vi alltid service

2011-06-12 @ 20:51:50
Postat av: Empo

Minst sagt, jag gillar Hovet, men det säger jag inte högt ;)

2011-06-12 @ 20:56:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0