Derbyförlust och Nybro vinst!

Öster-damerna var steget efter i derbyt. Förlust med 1-2.
Släppte hon sig? Fröken Svensson grinar illa tycker jag! (Svensson snyggast på plan)

Vi var många tillresta Österfans, en del så längväga supportarar som från Kosta. (Smålands styre!)
Även supporter-matchen fick vi stryk i.
Kalmar hade hyrt en buss, lastat in alla de såg längs vägen, gett dem halsduk och mössa, slutligen hade de lärt dem en gammal hejarklacksdänga som de skrålande över hela Värendsvallen. (där låg tom Matilda Hasselgren i lä) STORT!!!

Matchen som sådan var väl rätt jämn, Kalmar ägde mycket utav mittfältet, Öster skapade några farliga chanser, oflyt och oförmåga ser till att de gick mållösa från den första halvleken. Det gjorde inte Kalmar, för de har Mamy (några till kanske) hon fintade bort hemmaförsvaret, serverade Inte Koster som inte gjorde något misstag, 0-1 var ett faktum.
I andra försökte Öster, men inget hjälpte. Istället var det Kalmar som stack upp och gjorde ytterligare ett mål.
Konstnären?? Mamy, hon tog ner den på bröstet och lobbade den över en utrusande Madde Wakt.(lysande under matchen)
0-2, rullgardinen ner för Östers del.
De lyckas få till en reducering i slutet, något hot blev det aldrig, domaren sätter pipan till munnen och blåser av kort efter Kalmar-avsparken
1-2 på tavlan, Kalmar blev segrare i det första derbyt. Grattis till dem.

En som gladdes åt Kalmars seger var Markku Ahonen, den gode finnen från Boda.
Jag gjorde det enkelt för honom, han behövde inte närvara, han fick smsrapport varje kvart om vad som hände.
Smsen tog han till sig, nu har han vinklat dem på sitt alldeles lilla egna vis på sin blogg. ( förmodligen bara för att han vill att jag ska svara upp, å det tänker jag med) ;)
Innan matchen skrev jag att båda lagen såg "heta" ut, dock tyckte jag att Kalmarspelarna hade lagt lite mer tid vid spegeln. Deras hår låg aningen rakare än Österspelarnas.
I Markkus senaste inlägg går att läsa att jag tyckte att Kalmarspelarna såg mer läckra ut än Österspelarna, det var ju inte hela sanningen som ni säkert förstår.
I Öster spelar ju världens vackraste!!! Sanna Svensson.
Tid framför spegeln är ju fel fokus? Eller? Igår vann i alla fall de mer välkammade. Vi får väl se hur det blir till hösten!! KOM IGEN ÖSTER ;)

Fan va fokus det har blivit kring damfotboll här, puuuh. Nu skiter vi i det.
Vi vänder blad och går till dagens match mot Sillhövda. Jag tänker inte skriva så mycket om det egentligen, jag är ju svintrött. Verkligen uppe på övertid. Vi vann, vi gjorde det rättvist och vi gjorde det utan Markku Ahonen. Han stannde hemma och tog ett par kalla istället. Segersiffrorna skrevs till 3-1. Härligt som satan. Mer om den matchen imon kanske? ?=)

Sov gott.
Paaaaaa återseende// Empo




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0