Klass

Det smakar ju inte äckligt med jul precis!
Skinkan är klar, revbenen ligger i frysen , så även köttbullarna!
Det känns som om man kommer överleva denna vintern med!
Ska väl sägas att jag inte firar jul hemma, så det blir bara lite depå-fyllnad då och då ;)

- Det känns att julen närmar sig med stormsteg, barnen är spända av förväntan!
-Julkalendern rundas av, det är bara få luckor kvar att öppna.
- De "vuxna" är lagom stressade.

Min jul är som attraktionerna på Liseberg, upp och ner, fram och tillbaka!
Börjar den 23:e hemma i Vide, lite julmats förtäring och en del klappar, dock inte till mig, de "små" ska ha sitt!
24:e, den stora dagen är här!
Först ut: en ganska lång löptur, för att lite senare avnjuta en fantastisk julfrukost! Ytterligare klappar delas ut till de små!
Sedermera en massa käk! Lite efter det slutar min vistelse i Vide, Kalle hinner man inte se, samtidig som den rullar på miljoner tv-apparater så sitter jag i bilen på väg till Sveriges framsida, Lessebo!

Min jul fortsätter hos Mona och farfar, dock utan min stora idol! Han är på Vikingagården, förhoppningsvis får han en julasup och känner igen gamla smaker!
Även där så slänger man i sig lite mat, öppnar lite klappar, de har blivit färre med åren, konstigt nog?
Förhoppningsvis lite daimglass som efterrätt, standard!!

Aningen "motvilligt" ska jag sätta mig i bilen för att bege mig ifrån Lessebo. Kosan styrs denna gång mot Muggehult, här är det verkligen jul!
Massa folk, det luktar koskit ute, tomten kommer på cykel, hundarna slår knut på sig själva och klapphögen är högre än Eiffeltornet!
Behöver jag säga mer?
Hinner jag med ett 4 ställe?
Det skulle isf vara Eboda, allt är möjligt!!!

Vi tar det nog så, ha överseende med texten, lyssnar på dansband samtidigt!
Man blir ju helt galen, svårt att knappa rätt då!

Har känslan för att det kan komma ett inlägg till ikväll!
Har känslan idag!

Paaaaaaa återseende// Empo





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0