Tanka

Hur lär man sig att tanka egentligen? Frågan är högst befogad nu när det råder brist på kunskap hos vissa spelare i vår trupp!

Ja hur gör man då egentligen? Tja, det är ju väldigt individuellt men jag har några förslag på hur det kan vara.
En varm sommardag, man är kring 6-7 år, man ska på semster med familjen och ser antingen mamma eller pappa sätta in sitt kort i en stor burk, ta sitt finger och trycker 4 ggr. Därefter trycker de på en knapp på den sk. pumpen för att välja bränsle (här kan vissa ha problem, men i 9 års åldern sitter de) för att sedan lyfta den stora slangen och stoppa in den i hålet som finns på bilen.

Ett annat förslag skulle kunna vara att man har en ung herre från Norrliden vid sin sida som alltid sköter detta. 

Men lär man sig då? Nej, en spelare fick i helgen erfara detta då hans kunskaper inte var tillräckliga. Hur kan de vara möjligt egentligen? Mitt råd lyder som följer: killen från Norrliden får sluta sopa mattan för hans inte så kompetenta vän. Han får helt enkelt visa honom nästa gång. Trägen vinner, genom hårt arbete hoppas jag att denna spelare lär sig det innan jul i alla fall.
Fortsättning följer...

På tal om hårt arbete, ja de kan man säga att det var för alla idag på ett eller ett annat vis. Löpning ute eller styrka i Sporthallen.

Annars har jag nog inte så mycket att förtälja idag. Vi saknar Dave, hoppas han har det bra där han befinner sig? Var det till Skruvs naturkamping de skulle? Ja jag vet inte!! =)

KORTISAR:

JALO och INGO har fått sina nya skor, fan va bra de kommer att bli nu=)
Till många bönders förtret så ångar Lakers på i kvalet till Elitserien!
Har tänkt att ha lite form av tema i kommande inlägg. Vad det ska innehålla är inte riktigt bestämt än.
Jakob har sytt igen sina skor nu i veckan, Tommy sprättade upp dem förra.
Har lite bilder att lägga ut, de kommer i slutet på veckan!! (Ajaj säger jag bara ;).

Paaaaa återseende// Empo






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0