Ett kärt återseende

Idag var det match igen, eller igen och igen vet jag ju inte. Har fått ställa in de 2 senaste. Men hur som haver idag var det i alla fall dags. Match mot IFK Karlshamn! Ett lag som vår tränare Gits har haft ansvaret för tidigare år.
Vi börjar matchen relativt lugnt och med ett stort bollinnehav. 67-33 % skulle jag tro! ;)
Vi tar oxå ledningen i första halvlek, ett inlägg eller var det skott på mål? Ja den frågan kan vi ställa oss utan att egentligen få något svar. Mannen med svaret och vars vänsterfot som skickade iväg denna projektil var så klart Gezim Dalipi, som förövrigt var en av våra bästa spelare idag.
1-0 till oss, ett resultat som stod sig halvleken ut. Vi för matchen som vi behagar och flyttar boll bra. Vi skapar några chanser och på det stora hela är det en bra första halvlek.
2-0 kom rätt så tidigt i andra genom Tommy P, ett avslut med högerfoten och utom räckhåll för målvakten.
Efter 2-0 hände någonting, vi blir lite bekväma och tappar vårat rull något. De får möjligheten att reducera och såsmånigom även kvittera. Men vi tar oss i kragen som det så vackert heter, gör 3-2 via ett superanfall signerat Robban och Kolaj där den förstnämnde agerade målskytt. Ett avgörande trodde många men Karlshamn ville annat. De lyckas trycka in 3-3 och det blir slutresultatet i denna match. Karlshamnsborna verkade nöjda men vi hade mer att önska egentligen. Men det är fotboll vi sysslar med och så här blir det ibland. Sett till matchen så ska vi vinna med ett par bollar. Men det gör vi inte idag, men på det stora hela en väl genomförd match.
Efter matchen åkte jag hem till mitt bildsköna Lessebo, kollade läget lite och då var det verkligen lite. Satte mig i nästa bil och styrde den mot Eboda. Match mellan Emmaboda-Alstermo, ett intressant möte för en fotbollsidiot.
Kan sammanfatta det kort, slutresultatet vet jag inte men Alstermo ledde med 3-0 där Peter Ivarsson hade en stor huvudroll. Riktgit bra var han idag, honom får vi ha koll på i serien det är en sak som är säker.
2 mål och en fixad straff som han lämnade över, han skapade ännu mer chanser men så långt blogginlägg tänker jag inte skriva!! ;)
Det kära äterseendet stod Eve för idag, han var tillbaka i Ebodas start11,FANTASTISKT! Och bra var han också!!!
NU ska jag ner för att kolla på tredje matchen idag. Lindås/Långasjö mot Madesjö!! Hoppas att Östen levererar idag!
Middagen uteblev för Östen idag, där vet jag att han hade levererat i alla fall!! Haha.
Ha det bra, förresten PLAYTONES tar hem festivalen ikväll!!!!!!
Paaaaaaaa återseende// Empo

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0