En snorig lördag!

Det utlovade referatet kom aldrig, jag brukar vara en man vid mina ord men så inte igår! Eller jag höll en sak i alla fall, jag åkte som lovat till E-boda, väl där vill man inte sätta sig framför datorn, det känns inget vidare!

Matchen i torsdags innehöll allt, Kamp, Skönspel, Mål och Spänning! Vi "dominerar" första halvleken, åtminstone stora delar av den, sista 5-10 känner man av Alstermo lite!
Andra halvleken skulle bli en helt annan historia, från att ha vunnit alla bollar, såväl första som andra som är vi mer eller mindre trea på varje boll en bit in på andra. Alstermo krigar och kämpar och gör att hela tillställningen
slutar 3-3.
Det är i stora drag om hur matchen var, jag gillar inte att prata i det förgångna utan vill hellre ser det som komma skall. Så därav tänker jag inte nämna speciellt mycket mer.

Vad kan då en snorig lödag innehålla??
Det kan vara mycket det. Fotboll är de ju gott om på lördagar, kan bli någon liten match kanske. B.la så tar Moheda emot Färjestaden hemma! Ljungby möter Lindsdal, det är bara några guldkorn.

Mitt favoritdamlag drar sig söderöver och gästar Södra Sandby om jag inte missminner mig, hoppas på en trea där.

Annars är det Lesseboträning, blir nog upp och trixa lite samtidigt som de tränar.

Nu innan blir det förmodligen en sväng till Skruf för lite marknad, en del elever är där och säljer kakor. Det gäller att ställa upp. Undra hur många mer "lärare" man träffar där???

Topp 5

5
, Lag Höken förlorade bara med 12-0 igår!

4, Mycket vacker väder ute idag!

3, Får tacka bilen framför mig som blev invinkad av polisen igårkväll. Annars hade man förmodligen varit ett körkort fattigare!!

2, Festims målvaktspel igår på träningen!!

1, MAGGE Hansson!!! När man inte kan spela så ställer man upp som ledare? Självklart för vissa men inte för andra. Han är stor MAGGE!!!

Trevlig lördag...

Paaaaaaaa återseende// Empo

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0