Rätt eller fel? Tjaaaa.......


Vickan har det spelats PA-match idag! Ungefär så här såg dagens domare ut! Han skivade ost efter ost!
Jag säger inget om korten egentligen! De kanske var befogade flertalet gånger, några av dem kom efter en så kallad första reaktion. En sådan reaktion som många domare har stora problem med. Jag kan tycka det är helt okej att dela ut kort för det, för vissa "reaktioner" är väl inte alltid de bästa? Men ibland kan jag tycka att det är helt fel. 
Någon mer fördjupning i detta kommer jag inte att göra, det är lite vad jag tycker i alla fall. Vad jag mer kommer att koncentrera mig på är en händelse som skedde under dagens match!!

Som jag har sagt här ovan så var det en hel del kort i dagens match. Och några av dem var för tjabb, eller tjabb och tjabb, man ifrågasatte ett domslut och vips så fick man syna det gula? Rätt eller fel? Tjaaaa.......
En händelse som uppmärksammades av oss "tittare/åskådare" var när domaren fick en fråga, han verkade inte uppfatta det hela och bad i stället spelaren att "HÅLLA KÄFTEN", på ren småländska. Rätt eller fel? Tjaaaa......
Jag har funderat lite, det händer faktiskt...........

Vad hade hänt om en spelare gjort samma sak mot domaren? Det är egentligen bara sånt man kan sia om, men det känns som att det eventuellt skulle kunna lett till en avstängning?? 
Nu händer i stället ingenting, en del föräldrar kanske lägger av att hälsa på honom på stan. Men va fan hjälper det på det stora hela? Han kommer att döma vidare som om ingeting hade hänt!! Rätt eller fel? Tjaaaa.......
Usch säger jag bara!!!!

Det var det negativa om matchen, en match som annars var väldigt välspelad och bra. Nybroförlust med 2-4! Man föll med flaggan i topp, men det får man inga poäng för. Men spelar man på samma vis mot andra lag i den serien kommer poängen att rulla in. Det är ett som är säkert!!! 

Förkylningen mitt i sommarvärmen är inte bättre! Men likt Festim är man en riktig viking, det är bara att bita ihop!!!

Nu är det lite fotboll på TV, får väl återgå till den....

Paaaaaa återseende// Empo
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0