Avhopp

Idag är en helt vanlig dag, en såndan dag som man ska ta tillvara på och njuta till det yttersta. Sådana är alla dagar egentligen. Nu är det semesterprat runt om i hela Sverige, eller det vet jag ju inget om egentligen, men där jag är så hör man det mycket i alla fall. Man talar om hur bra allt ska vara på semestern och hur underbart och skönt allt ska bli. Det är ständigt återkommande varje år. Flertalet människor planerar, funderar, trixar och fixar för att allt ska bli så bra som möjligt. För många blir det också så men för andra slutar det hela med något som man inte alls hade tänkt sig och förutsätt. Vad händer då? Allt känns meningslöst och helt hopplöst, allt man har planerat går i sank. Semsetern försvinner förbi och man är tillbaka på jobbet igen, trött sur och allmänt upprörd över att ingenting blev som man hade tänkt.
När jag tänker på allt det här och på alla som lever för sin semster tänker jag en del.
Varför försöker man inte göra så de dagar man har utöver semstern så pass härliga och underbara att man inte behöver ha en massa planerat och fixat bara för att man just ska kunna "må bra"?
För alla dagar har samma förutsättningar egentligen, det är bara att hitta det bästa med alla dagar!
 
Sen därmed inte sagt att man inte kan planera en semester, men att man kanske ska ta det hela med lite större ro? Jag vet inte riktigt, det var bara en tanke som kom upp i skallen tidigare idag!!

Angående min rubrik så har den inte nåt med ovanstånde rader att göra!
Läste i Barran idag att IFK Kalmars  målvkat Evelina Olofsson hoppar av! Målvkaten som inte skulle spela fotboll alls detta året, som sedan ändrade sig och skulle spela vidare och som nu har bestämt sig ytterligare en gång att sluta!
Tråkigt att läsa, men samtidigt har Kalmar flera bra målvakter i truppen. Vi för se vem som får stå mot mitt favoritlag ÖSTER!!

Nu ska jag på möte, i morgon ska jag ta upp en annan samhällsfråga!

Paaaaaaaa återseende// Empo

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0