Helg(e)

Så här ser det ut när jag öppnar min ytterdörr, eller den blåa himmeln är väl inte riktigt där, men midsommarstången (även kallad majstång) står där så prydligt och vackert! Lessebos midsommarstång, en gång utnämnd till Sveriges vackraste, det är en ära att ha den som granne.

Midsommarstången i all ära, låt oss gå vidare och prata om något helt annat! Eller?
Nja, det blir lite midsommarprat till, midsommarafton firades för andra året i rad i Lessebovästra. 12 stycken var vi som försökte samsas om all mat och efterrätt, det hela lyckades rätt väl och vi fick tom mat över. Det som var det mest anmärkningsvärda denna dag var kubbspelet, ett egenkomponerat regelsystem gjorde att "damerna" kunde stå som slutsegrare! Katastrof säger jag! Så vi lämnar det!!!!!
Annars var det en väldigt lyckad kväll måste jag säga, ett stort tack till värdinnan, Corrine Sjöbäck!

Har det regnat på Öland månne? Hur är det att ligga i tält så här års!? Avis som tusan?

Spelas det nån fotboll i länet idag? Äää det hinner man nog inte med idag i alla fall.
En löptur och lite grill står på Svennes och mitt schema idag!

Vi tar det så. Ha en fortsatt trevlig helg alla! 

Namnlek:
Kan man säga att man har på sin lediga dag? Helge?? Å nej, men så svarade några på frågesporten igår.
Naturligtvis är svaret: Frida!!!

Paaaaaaaa återseende// Empo


Kommentarer
Postat av: Honken

Till och börja med Herr.Andersson, som alltid lika skoj och läsa din förbannade blogg, (förbannade är för att man kan inte sätta sig vid datorn en "snabbis" UTAN ATT KOLLA OM DU HAR SKRIVIT) Men till saken om att jag ens kommenterade, Skämtet du skrev (antar de va ett skämt)va under din förmåga ;) räknar med uppryckning till nästa gång ;)

2011-06-26 @ 04:43:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0