Födelsedagar!

Idag fyller 2 i min vänskapskrets år. 

Födelsedagsbarn nr 1:
Det är en 21-årig kantspringare, som har sitt bofäste i bildsköna Skruv. Han är mamma och pappas pojke ut i fingerspetsarna! Han har tjej och har alltid varit en riktig don7:an.
Han har alltid haft väl hand med de flesta människor och är alltid glad. Har gått från att vara: jag kan sitta i ditt knä fröken, till att helomvändas och säga hit med kakorna!! Där har ni fördelsedagsbarn nr ett, ingen mindre och framförallt ingen större än: Marcus Arnesson!!! Grattis!! =)

http://www.youtube.com/watch?v=N9zvHhgkiCs

Födelsedagsbarn nr 2:
En man vars blåbärspaj sägs vara något utöver det vanliga, som jag själv dessvärre inte har upplevt än. Men på hörsägen sägs den vara något i hästväg. Och jag tror dem!!!
En man som har nära till skratt och till allt förrseten? Eller hur var det egentligen? Hur var det nu han beskrev Skruv för nåt år sedan i radion, samhället som har allt utom en bensinmack? Nåt i din stilen var det i alla fall.
Och det här är en man som verkligen har mycket, bl.a ett munläder som inte är utav denna värld. Han har roat på många tillställningar kan jag lova. En eldsjäl som är sitt Skruv/Lessebo/LSK/Mjällby/ i viss mån Nybro troget. Hans bil styrs dit fotbollen sparkas.
Födelsdagsbarn nr 2 är Börje "Böfa" Fransson!! Grattis =)

Nu går man och inväntar kvällens träning. Det är sista träningen innan match. Vår sista vår-match! På onsdag är det möte mot Sillhövda som gäller. Hoppas på en likartad match som förra veckan. Så vi kan ta uppehåll med någorlunda råg i ryggen!

Annars är det inte mycket att orda om! Nästa vecka kan ni förmodligen komma och besöka Våffelstugan i Lessebo. Går allt i lås så ska jag börja grädda för fullt nästa vecka! Har jag lika många kunder som jag har läsare per dag vore jag himla nöjd ;) Tills dess säger vi.....

Paaaaaa återseende// Empo

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0