Derby!

Idag har det varit en härlig dag:
Förmiddagen beståd utav fotbollsskola i Lessebo, härligt med så mycket barn på IP. Här kan man vi snacka framtid. Vilka ungdomar det finns alltså! Det är underbart att skåda.
Det är jag och Sara Merbom som bedriver den, eller Sara gör och jag är där ungefär!! ;) Men vi jobbar rätt bra ihop trots allt!!
Vi håller på måndag,tisdag och onsdag denna vecka. Imon är det "allsvenskt" spel som gäller!

Eftermiddagen:
Först ett minimöte, sedan var det dags för lir vid "Gula grillen", en grillplats ute vid Kungshall. Jag, minigits och Albin skulle hjälpa till och spela lite boll med alla barn som var sugna.
Förväntningarna var inte skyhöga och första planen vi kom till var helt tom på folk.
Det visade sig att vi hade kommit till fel plan! Vid nästa plan var det desto fler, härligt att se så många. Jag stod
och tänkte i mitt stilla sinne, att här förekommer mycket spontanidrott. Det fanns en sån glädje hos alla barnen som lirade att man kom på sig själv ibland, man stod bara och log. Det är ju fantastiskt.
Vi var inte ensamma "vuxna" på stället. Madesjö hade 2 representanter där, Arbenita och Erelinda Gashi. Vilka tjejer alltså, glimten i ögat och sen kan de lira boll med. Ojojoj vilken blick för det och vilken teknik. Fröjd att se! Hur länge får de stanna i Madesjö egentligen?
På tal om Arbenita, hennes namn har skanderats ett ex antal gånger under våran julcup i Lessebo. En målspruta av rang inomhus. Utnämnd till bästa spelare har hon också blivit.  

Kväll:
Glasbruksderby
med stort G? Nje jag vet i fan alltså. Det var ingen vidare match alls. Skruv spelar spelar bra i andra. Kaggen dominerar mitten och Adde gör ett lysande inhopp. I Kosta lös som så många gånger förr Memme "Sam" Patron. I övrigt har man mer att önska. Matchen slutade 1-1 och det får väl ses som ett okej resultat. Närmast en seger var Skruv.

Imorgon bär det av till Sillhövda By för att spela match. Hoppas vi tar hem en trea till Nybbet!
Snart dag för sprot på tv. Fram tills dess är det väldigt lugnt, kanske en frukt eller två, kanske ingen alls. MAn vet aldrig!!

Paaaaaaa återseende// Empo


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0