En som gör det mesta å en Tommy P

Rubriken talar sitt tydliga språk. Eller kanske inte än, men den kommer efter denna text uppfattas klarare än att solen är gul.

Idag var det uppstigning kl 08:30, ytterligare ett lass ved skulle köras. Hur lugnt som helst, man börjar hitta rutinerna.
Efter detta lugna och tillsynes enkla uppdrag styrde jag kosan mot Nybro och allt svårare uppdrag.
Jag skulle under 2 timmar sitta och sälja halvapotten lotter i Nybros regi. Jobbet i sig är underhållande och väldigt fartfyllt. Jag ängnad stor del i mitt arbete till att roa diverse besökare på ett eller ett annat vis. Men gott resultat, nägra vände visserligen på klacken å gick. Men de hade inte med mig att göra sa de. Anledningen va att de skulle kolla på Vikings, jag fick då upplysa de om att dem spelade igår och vann med 4-1. De muttrade lite och valde sedan att vända om. Undra om de fick tillbaka entré pengarna? ;)

Man stötte på många storheter i hallen idag, Markuu Ahonen, Anton Brandstedt, Jörgen Helmersson Linda Fyhr, Daniel Serell och många därtill.

 Stötte även på mindre storheter, eller iaf en. Tommy(inte göra nånting) Pettersson!!! Han gick där uppklädd å fin utan att göra ett handtag. Men de skulle visa sig att även denna man skulle få ngt i händerna. För så här ligger det till, när jag var klar med mitt pass med lotterna HÅÅÅÅÅJAR den ödmjuke Festim på mig att jag ska ställa mig i kiosken och ta hand om luckan en stund. Dum/Snäll/Ödmjuk kalla mig vad som, så ställde jag mig där. Efter en stunds arbete slog det mig att på läktarn fanns herr "inte göra nånting". Jag grabbade tag i telefonen och måttade in hans nr och slängnde iväg ett mess. Efter många om och men kommer det ett svar tillbaka att han kommer och säljer lite. Det är helt otroligt, jag höll på att bli 500 kr fattigare, men som tur var så slog vi aldrig vad om att han inte skulle komma. ;)

Vad jag vill egentligen vill ha sagt här ovan är att Tommy är en lat ohängd lue som inte gör ett handtag.
Men idag bevisade Tommy motsatsen. Jag tycker att de va helt fantastiskt gjort, å i tid var han ju också ;)
Bortser man från detta är Tommy  en väldigt bra person och jag hoppas verkligen att han stannar i Nybro med oss!

Satt kvar en stund efter avslutat arbete och roade lite olika människor. Till slut var de trötta på mig så jag fick åka hem. Lika bra de kanske, så man orkar springa nåt på söndag. Får se om Serell hänger med ;)?

IFK Kalmar hade lite utsänt folk idag för att kolla om turneringen flöt på som den skulle utan deras medverkan!! Undra vilket svar de kom fram till?? =)

Förresten, kiosken!! Man fick inte bara sälja där, folk trodde att de skulle bli bjudna på saker å ting med? Tänka sig, flertalet efterfrågade även kramar. Och detta fick man ju ställa upp på vid några tillfällen.
Så håll er borta från kiosken ni som kan =)

Med detta sagt får jag nog avsluta. En sista sak! Tommy kom i tid, och det kommer han göra på söndag med kl 06:30. Underbart......
Paaaaa återseende//Empo

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0