Borta jävligt bra, men hemma är alltid bäst.

Torsdag fm styrde vi kosan mot västligare breddgrader. Den lilla röda bilen rullade på som den brukar, så pass att vi glömde svänga av mot halmstad och följa riksväg 25. Istället påkade nosen mot Helsingborg, faran upptäckde vi 3 mil senare när de började stå tngsryd på informationsskyltarna ;) jaja, vi är ju alltid ute i god tid så de va ju ingen fara. Var i Falkenberg ungefär kvart över 1. Rattade in bilen mot det centrala hotellet Grand, vackert beläget i hjärtat av Falkenberg. Där var de bara att packa upp å slänga i sig lite käk för att därefter bege sig mot träningsanläggningen. Träningen började kl 3, benen kändes lite skakiga. Vi värmde upp med någon spelövning, 3 olika zoner med olika uppgifter i varje, tvångs 3 och max 2 och max 1. Kände på att lite, försökte hitta en bra känsla med kropp och boll. Något jag faktiskt hittade, träningen flöt på och vi avslutade med spel 8-8. Mycket roligt, här måste jag säga att det gick bra. Min första träning med FFF gick bra, jag var nöjd och det är inte så ofta jag är de. SKÖNT.. Åkte tillbaka till hotellet och kollade på handbollen, efter det somnade jag som en stock.

Dag 2. Vaknade runt kvart över 8, gick ner och åt frukost i lugnan ro. Efter det var det lite stadsgång, tompa och jag hitttade några guldkorn. Träningen började inte förrän kl halv 5. Så här var de lite dötid innan träningen. Men timmarna gick och till slut slog den halv 5, jag skulle nu göra min andra träning med FFF. Denna träning var lik den första, dock med ett undantag. En omställningsövning, inte min favoritövning precis. Här blandade man å gav. Avslutade med spel även denna dag, något som var ständigt återkommande om man ska lyssna på grabbarna i laget. Även denna dag gick de bra på spelet.
Pass 2 är avslutat, summeringen av de 2 första dagarna är att jag är nöjd. Torsdagens pass det bästa så här långt.

Dag 3. Träningstart kl 11. Spelövning som uppvärmning och efter det avslutande spel 2*15 min. Här gör jag min bästa insats under dessa tre dagar. Kändes riktigt bra när man linkade av planen. Ska väl sägas att vi avslutade med några löp med, men de e sånt som hör till =)

Sammanfattningsvis är jag nöjd med min instats under dessa dagarna, något som också är glädjande är att jag fick erbjudande om att få lira träningsmatch med dem nästa lördag.

Man har stött på en del storheter dessa dagar med, bla Håkan Svensson, allsvenskans största nolla ;) 808 min om jag inte missminner mig. Texas var en annan, Stefan Rodevåg för att bara nämna några!
Riktigt roligt och inspererande.

Men som sagt, nu är man hemma igen något som jag ändå tycker är skönt. Andas den friska Lesseboluften ;)

Idag blir det kalas för Robbe å Tedda, här ska de lassas mat. Avslutningen på dagen ryktas det om tacos, Danne vann på tipset igår. Det utlovades då en måltid, Danne är en man vid sitt ord, så de ska bli fint ;)
Imon är de träning med Nybro igen, jävligt roligt. =)
Nu blir de duschen å sen ge sig iväg.

Paaaa återseende// Empo

Kommentarer
Postat av: oscar carlsson

haha, vad fan är detta?? Blogg, Empo. Drömmer jag? Jag måste göra det.

2011-01-24 @ 20:59:09
Postat av: Empo

Du lever alltid i en dröm.

Otroligt att du har hittat hit. Ska nog skriva ett inlägg om dig en dag, hur du duschar osv...

De slår nog... ;)

2011-01-24 @ 22:24:48
Postat av: oscar carlsson

haha. Ja det brukar slå. Fast det beror ju på vem och i vilket sammanhang:) Kostade mig för lite sen 6500 loppor för denna avigsida. Får ju inte glömma vem som gav dig ditt namn;) Tråkigt med skadan, men va fan, överkäken och underkäken ihop bara så får jag följa dig på en vettig nivå till våren.

2011-01-30 @ 18:49:59
Postat av: Filmster.se

Hej, du har väl inte missat Filmster.se? Det är en helt ny filmblogg med massor av bra filmtips! Om du gillar Filmster kan det vara bra att veta att det går finfint att följa den via både Facebook och Bloglovin'!



Ha en underbar och filmrik söndag! :)

2011-01-30 @ 19:33:50
URL: http://www.filmster.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0