Hemma igen å spelar Bingo!

Fredagen spenderades i Falkenberg, så även lördagen! Träning och match stod på schemat. Träningen gick bra, det var mycket spel som var inriktat på lördagens match.
Tillbringade kvällen på hotellet, låg i sängen och kollade på TV. Hann inte ens se På Spåret innan jag somnade.
Lördagen kom å så även matchen, Rosengård stod för motståndet. Några välkända ansikten var det i deras lag, bla Karlskronas gamla mittfältsmotor Kelly. Vi vann matchen med 2-1. Rosengård hade inledningen utav båda halvlekarna, annars var det "vi" som förde spelet. Jag själv spelade 35 min, och är nöjd med min insats. (längst av inhopparna)
Hade snack med tränaren efter matchen, han var väldigt nöjd med vad han hade sett under dessa tillfällen då jag har varit uppe. Till min förtret så sa han även att de skulle banta truppen ytterligare än vad det tänkt sig från början, så de skulle bara ha 5 försvare iår. (som det verkade nu) Så i dagsläget sökte de mer en färdig spelare, som de förmodligen har hittat. Min hotellkamrat Petter, tillhörande Trollhättan och har representerat dem i ex antal år. Så de klipper nog honom skulle jag tro.

Något som ändå gladde mig var tränaren snack med mig, där han trodde att jag skulle ha hållit för spel i super1 iår. Men som många av oss vet så kan "unga" spelare svänga rent kvaltiémässigt, därav en mer färdig spelare! Samt att de skulle ha uppsikt över mig under våren, komma tillbaka till sommaren.
Sen vet vi ju alla att ord är alltid ord. Men jag tar till mig det jag har hört, sen får framtiden utvisa vad som komma skall.

Nu ser jag fram emot ett härligt fotbollsår med Nybro IF, som igår lördag tjuvstartade med en träningsmatch mot Hovshaga. Seger blev det, 2-0 var det resultat som hamnade i protokollet när matchen var över. 
Målskyttar var ROBBAN å MANGE. Något som gladde mig något oerhört, det bådar gott inför säsongen när forwards börjar leverera så här tidigt. SKÖNT!!!
En helgjuten laginsats låg till grund för denna seger om man skall tro det man har hört i telfonen igår kväll och nu idag.

Där har ni helgen i stora drag.
Den kan sammanfattas på ett positivt/negativt sätt faktiskt. Sen är det upp till var och en att bedöma den meningen.

Har fått diverse kritik om mitt avslut här på bloggen, men som så mycket annat rör det mig inte i ryggen. Så jag forsätter på den inslagna vägen....

Paaaaaa återseende// Empo

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0