Mmen!

Vart tog all energi vägen? Försvann den med en affär som gick upp i rök? Tur att jag har för stark karaktär för att ta till krök(en)!
Det är tungt nu. Men ur allt negativt kommer alltid något gott, det gäller att landa, ställa sig på fötterna och börja på ny kula igen. (
Det är åtminstone vad jag förespråkar. Och man kan ju inte bara snacka, man måste leva som man lär (ut) annars är jag bara "fusk"!
Men ibland kan det vara en lång process, än har jag inte landat, jag flyger ett tag till!
 
Pengar styr vårt samhälle, det är byggstenarna för att saker ska funka. Utan pengar kommer man inte långt, jag menar bussen till Hovmantorp kostar ju mer än 15 spänn? Man kan ju cykla, men en cykel kostar pengar och sen tillkommer ju även slitage och andra saker man inte tänker på. Som ni förstår allt kostar pengar!
Det som är det jobbigaste med just pengarna är att det även styr indinden/individerna. Och det är oftast individen som faller i glömska när man uträttar just saker med pengar.
Man ser till sitt eget hus och sin egen vinning, inget konstigt i det? Alla vill ju lyckas och alla vill sitt eget bästa.

Det är ingen mening med att sitta här och skriva en massa kring en affär som aldrig blev av.
Som alla fattar är ju enormt besviken,uppgiven och så jävla ledsen...

Men som jag skrev ovan, jag kommer stå med fötterna på jorden och jag kommer börja om på ny kula, men jag ska bara landa först!!!!




Paaaaaaa återseende// Empo


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0