En bock

För de betalda räkningar jag alldeles nyssens skickade in! Det är ju tur man klarar av att betala dem!!!;)
På tal om pengar och sådana trevligheter/otrevligheter, (finns det nåt som heter så) ett arbete genererar pengar vilket då ger en chans till att betala räkningar. Det är ju tur!
Tur är väl inte mitt ledord just nu, för det här med arbete är ju aningen vagt för herr Empo.

I fredags satt jag uppe på skolan Bikupan (min arbetsplats) gjorde mitt schema som skulle ha under denna termin. Vad jag inte riktigt var medveten om då var ett samtal som skulle smyga sig in under fredagens eftermiddag.

Nämligen ett samtal från ingen mindre än skolchefen i Lessebo kommun (denna ståtliga man), de är rädda för sin ekonomi och vet inte om de kan lägga några resurser på stödassistent(er) än. De elever som finns inom ramen för att vara i behov utav ett sådant stöd måste iaf få 2 veckor att "bevisa" om det verkligen skall ha det eller ej.
Sund tanke? Tja kanske, men flertalet av dessa elever har redan visat ett avvikande beteende kring sin skolgång under de inledande dagarna av skolan, eller ska jag säga timmarna!

Men jag kan i viss mån hålla med fullständigt, man ska ge alla människor en chans. Men sen försöker jag vara realist, vad ska bli annorlunda denna vecka? Tja vi får väl se. Sen är det klart att jag blir pesemistisk, men det är ju bara för att det handlar om mig och "mitt" jobb. Men jag hoppas att det både löser sig för mig och eleverna.(snart) Dels för att jag skall kunna betala mina räkningar och dels för att de ska kunna göra det i framtiden!!
Man vill ju inte ta till guldreserven vid 21 års ålder, den ligger ju och fylls på så att jag skall kunna njuta när jag blir gammal ;)

Somnade ganska skönt igår, lugnet infinner sig varenda sekund ute i min lilla stuga, (iaf när jag är själv) lugnet och njutelsen är något som vi människor har relativt svårt att hitta, åtminstone stora delar utav befolkningen. Jag har inget svar på frågan, men jag har sätt som åtminstone hjälper mig och det är ju skönt det i alla fall.

Idag är det återhämtningsträning, innan dess blir det nog att träna lite själv. Smeka trasan lite, vi är ganska goda vänner nu för tiden. Det är storGits förtjänst! 

Annars blir det väl att sitta och vänta på att telfenonen skall ringa, man hoppas ju ändå, man ser ju behovet, det talas om behovet, men allt handlar om pengar. Så ÄR det ju, det vet vi alla! 

En sista sak: Framtiden är möjligheterns land och nuet är vägen dit! Tänk på det!!!

Paaaaaa återseende// Empo
 

Kommentarer
Postat av: Oscar Carlsson

det är lite småmysigt att läsa det du skriver.

2011-08-30 @ 20:52:05
Postat av: Empo

Du är och förblir småmysig!

Kaffet du har utlovat??

2011-08-31 @ 15:45:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0