Rött

Premiären var här, upplagt för fest. Mycket folk på läktarn och härligt väder. Nybro mot Berga! Matchen slutade 3-3, där vi hade ledningen med 2-0, de får en man utvisad. Kort därefter gör de 2-1 på frisparksretur, en frispark som jag själv drog på mig, efter jag trott att jag var helt självpå planen? På mittplan blir jag uppäten, hinner ikapp deras lirare, aningen bryskt och tilldelas dessutom ett gult kort. Ingen fara på taket så långt, haltidvila och vi har ledningen med 2-1.
Vi kommer ut i andra med solen och vinden i ryggen och ska fortsätta lira boll. För det gjorde vi riktigt bra i första, i alla fall stundtals. Jag själv hade tänkt att spela upp mig för jag tyckte att min första halvlek hade mer att önska! Den tanken blev inte långvarig, efter bara ett par minuter in i andra fick jag mitt andra gula kort och därmed rött!
2 gula på 52 min, jag som knappt aldrig får gult!
In i omklädningsrummet, drar en salva och hör att Berga kvitterar! Faaaaaaaaaaaaaaaan.
Sen vet jag inte riktigt hur spelet är, jag kommer ut och kort därefter gör Berga 2-3. Ännu mer fan tänkte jag, killarna krigare dock till sig 3-3 och poängen kändes oerhört skön för våran del.
Nu sitter man här, tom i tanken och helt jävla förbryllad. Men men, det är fotboll. Ibland går det bra, ibland mindre bra.
Vad som är avgörande är att minimera de sämre dagarna och instatserna. Den som vågar vinner, imon är det ny träning och nya möjligheter. Torsdag match mot OAIK, så nu svär jag igen, HELVETE den matchen hade jag velat spela!
Nu är det bara att träna på och fortsätta göra det vi är bra på.
Skit och piss å vademekum!!!!
Paaaaaaa återseende// Empo

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0