Hemmapremiär

Igår Lördag var det dags för en heldag på Lessebo idrottsplats. Först lite egenträning, efter detta var det dags för dampremiär. Den matchen slutade 2-2. Damerna ledde med 2-0 i paus! En bra uppvärmningsmatch innan herrarnas! Som jag har väntat, ett möte mellan Lessebo och Hovshaga. Ett favorittippat Hovshaga med ett antal bekanta spelare, Mikael Thoren, Anton Fäldt, brönderna Sundell och inte minst Daniel Persson! Riktigt sköna lirare om man tänker efter. Dessa spelare plus Oscar Winkingsson såg till att min lördag rent ut sagt SÖG. Lessebo förlorade med 2-6.

Jag tänker inte orda om hur matchen såg ut, man kan säga att Hovshaga var effektiva och utnyttjade sina lägen bäst! 
Vad jag i stället kommer orda om är Hovshagas målvkat Anton "gaphals" Fäldt. En målvakt som spåddes en lysande framtid för några år sen, förväntningar som inte riktigt infriades egentligen. Mycket otur och hård konkurrens är väl två faktorer som har gjort att det inte har slagit väl ut hela vägen!

Många skulle lägga handskarna på hyllan och sluta satsa! Därför är det så skönt att se Anton, för hans sett att agera är helt underbart att se. Han vill så oehört mycket, ibland kanske för mycket. (tänker främst på hans snabba utsparkar och vänsterfot ;). ) 
Men det är de som är tjusningen med honom tycker jag. Och jag är helt övertygade, fortsätter han på samma sätt som nu och håller samma fokus hela tiden tror jag absolut att de förväntningar och hopp som fanns innan kommer att infrias inom de närmaste åren! Det ser i alla fall ut som han fortfarande vill, eller är han en skådespelare av guds rang, då kanske det blir en framtida satsning inom den branchen i stället! ;) Men som sagt, jag var en utav få Lessebosupporters som tyckte det var härligt att se honom.
Folk blir lätt irriterade när han står och gapar och gestikulerar, men det bara rinner av honom, det är sånt han bara blir ännu bättre av.

Nu får jag nog sluta att höja honom, vet ju att han läser ;)

Paaaaa återseende// Empo


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0